Celem firmy Makrokonsulting sp. z o.o. jest pomoc w uzyskaniu wzrostu przychodów i budowaniu coraz mocniejszej pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw naszych klientów. Natomiast jednym z najlepszych sposobów ku temu jest wdrożenie lub rozwój eksportu jako kluczowego narzędzia dywersyfikacji źródeł przychodów firmy.
Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego produkty czy usługi cieszyły się dużym zainteresowaniem i uznaniem nie tylko na rynku krajowym, ale i międzynarodowym. Jak właściwie rozpocząć czy rozwinąć eksport swojej firmy? Makrokonsulting może w tym temacie bardzo pomóc.
Z naszego doświadczenia wynika, że kluczową rolę przy wdrażaniu eksportu oraz jego dalszym rozwoju pełnią:
1. Dokładna analiza rynku i przygotowanie merytoryczne.
2. Plan rozwoju eksportu na najbliższe lata (cele, kraje eksportowe, działania, budżet, harmonogram).
3. Odpowiednie przygotowanie do przeprowadzania zamierzonych działań eksportowych.
4. Okresowe rozliczenie realizowanej strategii.
Każdy z wymienionych etapów jest niezbędny, aby działalność międzynarodowa okazała się skuteczna i mogła generować coraz większe przychody w kolejnych latach.
W kontekście eksportu nasza firma specjalizuje się szczególnie w:
– tworzeniu planów eksportowych, różnorodnie określanych w poszczególnych programach (np. Plan rozwoju eksportu, Model biznesowy internacjonalizacji, Plan działalności międzynarodowej, Strategia eksportowa);
– aplikowaniu o dotacje eksportowe w ramach programów dotyczących internacjonalizacji czy umiędzynarodowienia (np. Go to Brand, Internacjonalizacja MŚP),
– rozliczaniu projektów eksportowych (kompleksowa usługa komplementarna wobec powyższej),
Jednak zakres naszych proeksportowych działań jest znacznie szerszy i obejmuje również poniższe usługi wspierające eksporterów w ich przedsięwzięciach. Należą do nich:
– poszukiwanie i dobór zagranicznych partnerów biznesowych (selekcjonujemy firmy spełniające konkretne warunki współpracy zgodne z oczekiwaniami klienta; przeprowadzamy wstępne negocjacje z potencjalnymi kontrahentami dotyczące zakresu i cen usług; wyszukujemy elementy z zakresu łańcucha dostaw, np. dystrybutorów na konkretnym rynku, którzy mogliby pośredniczyć w sprzedaży; umawiamy spotkania i ustalamy gotowy harmonogram spotkań zagranicznych na dany wyjazd),
– obsługa operacyjna działań związanych z eksportem (np. pomoc w zdobyciu wymaganych pozwoleń i certyfikatów),
– działania marketingowe związane z eksportem (np. przygotowanie oferty, wizualizacja stron),
– pomoc i zastępstwo w realizacji wybranych działań eksportowych (np. wyjazdów na targi czy misje zagraniczne),
– konsulting i szkolenia z zakresu nowych rynków eksportowych (np. rynków perspektywicznych wybranych w danym projekcie internacjonalizacji),
– tworzenie i koordynacja konsorcjów eksportowych, których członkowie wspólnie eksportują swoje produkty czy usług, nie będąc przy tym względem siebie bezpośrednią konkurencją,
– prowadzenie strony internetowej Rozwój Eksportu, obejmującej szeroką tematykę wywozową (aktualności, informacje, objaśnienia trudniejszych zagadnień, porady, przykłady itp.).
Ponadto realizujemy indywidualnie skrojone usługi dotyczące sprzedaży zagranicznej w odpowiedzi na potrzeby zgłoszone przez klientów. Zatem jeżeli mają Państwo inne propozycje lub problemy do rozwiązania, to serdecznie zapraszamy do kontaktu, a z pewnością postaramy się pomóc.