Wzornictwo

Wzornictwo
Kreatywność

Obszar działalności firmy Makrokonsulting sp. z o.o. wykracza poza sferę eksportu i obejmuje ponadto szeroko pojętą tematykę wzornictwa. Na gamę usług z tego obrębu naszej działalności składają się następujące ich kategorie:

1. Audyt wzorniczy – tworzony w celu zdiagnozowania przedsiębiorstwa, zakresu wykorzystania i rozwoju procesów wzorniczych oraz potencjału firmy do budowania mocnej pozycji konkurencyjnej opartej na wzornictwie. Ta kompleksowa analiza obejmuje m.in. ofertę produktową, stosowaną technologię, strategię marketingową, aktualne potrzeby, strukturę organizacyjną, trendy branżowe, procesy komunikacji oraz obecnie wykorzystywane przez klienta wzornictwo. Audyt wzorniczy jest narzędziem biznesowym, które pozwala na określenie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o design i innowacyjność.

2. Strategia wzornicza – opracowana w wyniku przeprowadzenia audytu wzorniczego. Jest to forma podsumowania audytu w postaci raportu. Dotyczy on aktualnego stanu firmy oraz opracowanych na tej podstawie rekomendacji, zaleceń i wskazówek, które pozwolą przedsiębiorstwu na stabilny rozwój i umacnianie swojej pozycji na rynku przy zastosowaniu wzornictwa przemysłowego. Strategia wzornicza niejako łączy sfery oferty produktowej, wykorzystywanej technologii oraz koncepcji marketingowej, a jej celem jest ponadto wskazanie kierunku rozwoju oraz ewentualnych problemów i barier dotyczących wzornictwa.

3. Projekt wzorniczy – utworzony we współpracy z klientem obejmuje wizualizowaną koncepcję produktu, jego fizyczny model, szczegółową dokumentację wzorniczą oraz zobrazowanie produktu finalnego. Usługa wykonania projektu wzorniczego może dotyczyć zarówno w pełni nowych produktów i usług, jak i redesignu dotychczasowych pozycji oferty sprzedażowej. Przedmiotem usługi mogą być np. opakowania, obudowy, materiały promocyjne (ulotki, katalogi, gadżety firmowe itp.), a nawet stoiska wystawiennicze (np. na targi zagraniczne). Oferujemy przy tym stałe wsparcie przy budowaniu świadomości marki (logo, stylistyka itd.) oraz dalszym poszerzaniu linii produktowych.

4. Prototypowanie i testowanie – etap tworzenia rozwiązań polegający na opracowaniu projektów i prototypów nowych czy też znacząco ulepszonych produktów, a następnie przeprowadzenie niezbędnych testów przedwdrożeniowych.

5. Wdrożenie – nadzorujemy jakość procesu wdrożenia, zgodność z przyjętymi parametrami wzorniczymi oraz sam proces wprowadzania nowego produktu wzorniczego na rynek. Oferujemy nasze wsparcie również przy wdrożeniu zarządzania samym wzornictwem, które ma na celu poprawę wizerunku danej marki.


Jeżeli są Państwo zainteresowani powyższymi usługami, to zachęcamy do skontaktowania się z nami celem omówienia szczegółów.